J.A.9.1 Tilladelse
Afsnittet indeholder:
- Generelt
- Hvem kan få tilladelse til lokale puljevæddemål
- Lokale puljevæddemål
- Tilladelsens længde
Generelt
Arrangører af væddeløb kan efter SPILL § 13, stk. 1 få tilladelse til landbaserede lokale puljevæddemål på:
- cykelløb på bane,
- hundevæddeløb på væddeløbsbane,
- kapflyvning med duer, og
- hestevæddeløb.
Hvem kan få tilladelse til lokale puljevæddemål
Udover de krav, som alle ansøgere til en tilladelse om at udbyde spil i Danmark i henhold til spilleloven skal opfylde, er det er et krav, at;
- tilladelse til udbud og arrangering af lokale puljevæddemål på cykelløb på bane, hundevæddeløb på væddeløbsbane og kapflyvning med duer, jf. § 13, kan kun gives til selskaber m.v. (juridiske personer), der er arrangør af cykelløb på bane, hundevæddeløb på væddeløbsbaner eller kapflyvning med duer, og som er tilsluttet den pågældende sportsgrens centralorganisation eller -forbund, samt at
- tilladelse til lokale puljevæddemål på hestevæddeløb, jf. § 13, kan kun udstedes til foreninger, som i en årrække har haft en sådan tilladelse.
Se SPILL § 25, stk. 2.
Fysiske personer kan ikke få tilladelse til udbud af lokale puljevæddemål.
Lokale puljevæddemål
Lokale puljevæddemål defineres som et eller flere væddemål, hvor hele eller dele af gevinsten afhænger af størrelsen af den samlede pulje af indsatser eller bliver delt mellem vinderne, og som udbydes på et afgrænset område i modsætning til landsdækkende væddemål.
Se SPILL §§ 5 og 13 og bemærkningerne hertil.
Tilladelsens længde
Tilladelsen kan gives for indtil 3 år og for et bestemt antal dage for de enkelte år. Det vil sige, at tilladelsesindehaveren skal indsende et løbsprogram dækkende et kalenderår før tilladelsen kan tages i brug det pågældende år.
Se SPILL § 13, stk. 2.
Bemærk
Udbud af væddemål under tilladelsen til lokale puljevæddemål er ikke omfattet af bekendtgørelsen om landbaseret væddemål. Der kan fastsættes specielle vilkår for den enkelte tilladelse ud fra en konkret vurdering efter spillelovens § 32.
Se SPILL § 32 og bemærkninger hertil.
Se også
- Afsnit J.A.2.2 Spiltyper om spiltyper
- Afsnit J.A.2.3 Tilladelsespligtigt spil om hvornår et spil kræver tilladelse
- Afsnit J.A.4 Kriterier for alle ansøgere om kriterier for alle ansøgere
Læs også:
Med Skatteberegning 2025, kan du beregne skatten for indkomståret 2025. Da skatteberegneren har form af et Excel-regneark, er det muligt at gemme de indtastede oplysninger på din egen computer. Skal du beregne skatten for indkomståret 2024, skal du i stedet benytte Skatteberegning 2024.
,, Det er efter min opfattelse meget beklageligt, at Skattestyrelsen først i forbindelse med min høring og ikke allerede i forbindelse med dine henvendelser til styrelsen foretog en egentlig behandling og vurdering af sagen.
,, Selvom ens aktier faktisk er steget i værdi, står man altså tilbage med en skattegæld, som end ikke kan dækkes af værdien af aktierne på aktiesparekontoen.
Beregn, hvad regeringens skattereform betyder for din skat: Skattereform 2023.
En lejeindtægt fra udlejning af et værelse til beboelse vil i mange tilfælde være skattefri. Det gælder, uanset om du selv ejer din bolig eller er lejer.
,, Udlejes et sommerhus, som også benyttes privat, vil lejeindtægten ofte være skattefri. I visse tilfælde vil en del af lejen dog skulle beskattes.
,, Selvstændige, der driver deres virksomhed som et ApS eller et A/S, vil således igen kunne få omkostningsgodtgørelse, når en afgørelse fra SKAT indbringes for Landsskatteretten eller de almindelige domstole.
Kommuneskatteprocenterne bliver lagt til grund ved skatteberegningen for indkomståret 2025. Afgørende er, i hvilken kommune man havde bopæl den 5. september 2024.
Oprindeligt ville regeringen sætte grænsen ned til 25%, men efter aftale med de Konservative har regeringen nu stillet forslag til Folketinget om, at grænsen sættes ned til 50%.
Beregn, hvad det koster dig at sætte arbejdstiden et par timer ned om ugen.
,, Skattemyndighedernes opgave er at forvalte den lovgivning, som gælder på skatteområdet. Ved varetagelsen af denne opgave skal myndighederne opretholde borgernes tillid til, at myndighederne holder sig til lovgrundlaget. Den opretholdes ikke, hvis myndighederne giver skatteyderen en opfattelse af, at en lovbunden afgørelse - f.eks. en skatteansættelse - er genstand for forhandling med SKAT.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
